ИЗРАБОТКА НА УЕБ САЙТОВЕ И ОНЛАЙН МАГАЗИНИ

КАКВО ПОЛУЧАВАТЕ?

  1. Напълно функциониращ уеб сайт, тестван и работещ на всички браузъри.

  2. Мобилна версия на уеб сайта, тествана ръчно с помощта на емулатори.

  3. Възможност да добавяте/променяте съдържание.

  4. Материали как да използвате системата за управление на съдържанието.

  5. Първоначална SEO оптимизация на уеб сайта.

  6. Регистрация на сайта в най-големите световни интернет търсачки и най-популярните български портали.

  7. Регистрация в Google Analitics /при Ваше желание/ - за да получавате ежедневно статистика за посещенията в сайта.

ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ, ЧЕ

За да работи един уеб сайт, не е достатъчно само той да бъде създаден. За да бъде достъпен за всички, уеб сайтът трябва да бъде инсталиран в Интернет пространството. За тази цел уеб сайтът трябва да има име на домейн и да му се подсигури уеб хостинг.

Името на домейн е името, което искате да дадете на Вашия уеб сайт. Например, имена на домейни са "google.com", "yahoo.com". За да получите име на домейн, ще трябва да плащате годишна такса за правото да ползвате това име. Таксата се плаща на регистратор на домейн имена. Обикновено таксата за име на домейн с разширение ".com" варира между 15 лв. и 25 лв. за период от една година. Това ще ви даде право върху името за една година и вие ще трябва да го подновявате ежегодно за същата сума. За повече информация може да прочетете Избор на име на домейн.

Обикновено безплатно може да ползвате име на поддомейн, но в този случай към името, което сте си избрали се добавя името на фирмата, която е собственик на домейна.

Второто нещо, което трябва да подсигурите на Вашият уеб сайт е уеб хостинг. Уеб хостингът се предоставя от фирми, които имат специално конфигурирани компютри, които са постоянно свързани с Интернет. Тези фирми Ви позволяват да разположите Вашия уеб сайт на техните компютри, така че сайтът Ви да може да бъде видян от всички в Интернет. Вие ползвате компютрите на тези фирми "под наем" и това се нарича уеб хостинг. За уеб хостинга се заплаща месечна или годишна такса на фирмата, чиито компютри ползвате.

Съществува вариант да използвате и безплатен уеб хостинг, но той не е за препоръчване. Обикновено той не гарантира никаква поддръжка и архивиране на съдържанието, а освен това налага много ограничения за начина по който да е изработен уеб сайта и много от нещата, които желаете да има Вашият уеб сайт няма да бъдат възможни.


ЦЕНА НА УЕБ САЙТ

Цената на един уеб сайт се определя от времето, което е необходимо за неговата разработка. Цената зависи от сложността на сайта, включително:

  • цялата функционалност, която предоставя на посетителите;
  • броя на страниците;
  • броя на навигационните менюта;
  • всякакви мултимедийни елементи;
  • връзки със социалните мрежи Facebook, Twitter, Google+
  • възможности за електронна търговия /като онлайн продукти и количка за пазаруване/;
  • наличие на мобилна версия на уеб сайта;
  • многоезичност на сайта.

Вижте какво включва един уеб сайт на цена от 300лв. и един онлайн магазин на цена от 440лв.


СРОК ЗА ИЗРАБОТКА НА УЕБ САЙТ

Срокът за изработка на уеб сайта до голяма степен зависи от Вас. Трябва да закупите домейн име и уеб хостинг и да предоставите необходимите материали за уеб сайта – текстове, снимки, графики и др. След уточняване на дизайна и изработка на концепцията за изграждане на уеб сайта, се договаря точния срок за завършването му – обикновено до две седмици след получаване на цялата необходима информация от страна на клиента.

Необходимите за уеб сайта лого, снимки, графики и текст трябва да предоставите, записани във файлове.

Запитване или поръчка на еmail:

g.tsankova@abv.bg



Уеб сайтове по индивидуален дизайн

Специални оферти

УЕБ ДИЗАЙН

Уеб дизайн

Десет секунди или по-малко.Това е цялото време, което Вашият уеб сайт има за да предаде посланието си и да убеди посетителя, че Вашия продукт или услуга си струва. След това време посетителят напуска уеб сайта, ако нещо не го е "грабнало". Ето защо професионално създаденият уеб сайт и въздействащият уеб дизайн са извървели дълъг път за да могат да създават силно първо впечатление и по този начин да превръщат един посетител в купувач или клиент.

За създаването на успешен уеб дизайн е изключително важна съвместната работа между Вас и уеб дизайнера. Уеб дизайнерът ще осигури управлението на пространството, цветовата съвместимост, интуитивната навигация, ефективното оформление на съдържанието и изображенията. Но за да бъде уеб сайтът Ви максимално полезен, първото нещо което трябва да направите е да си отговорите на няколко важни въпроса:

1. Как искате да изглежда Вашият уеб сайт?

Добре е да разгледате уеб сайтовете на конкурентите си и да определите по какво желаете да се отличава Вашият уеб сайт от техните. Помислете дали имате предпочитания към определени цветове, които да бъдат използвани при създаването на дизайна /например Вашите фирмени цветове, ако имате такива/.

2. Към кого ще бъде насочен Вашият уеб сайт?

Трябва да определите целевата група, към която искате да бъде насочен уеб сайтът Ви. Дизайнът трябва да е в синхрон с предпочитанията на Вашата аудитория. Ако това, което предлагате е предназначено например за юристи и бизнесмени, то е удачно дизайнът да бъде максимално изчистен и в традиционни цветове. Но ако предлагате продукт за тинейджъри, то дизайнът трябва да е в по-ярки цветове.

3. Какво ще е съдържанието на Вашия уеб сайт?

От изключително важно значение е как ще бъде поднесена информацията в уеб сайта Ви. Трябва максимално точно и ясно да обясните на Вашите потребители, какви услуги или продукти предлагате, с какво те се отличават от всички останали на пазара и защо клиентът да предпочете точно Вас.

УЕБ ПРОГРАМИРАНЕ

Уеб програмиране

След като вече е уточнено как ще изглежда Вашият уеб сайт, той трябва да се превърне от изображение в програма. Уеб програмирането е именно този процес. Докато създаването на графичния дизайн в някаква степен прилича на изкуство, то програмирането на уеб сайта е напълно подчинено на технологиите. Използат се различни програмни езици - XHTML, CSS, PHP, JavaScript и други. Важно е да знаете, че целта е сайтът Ви да изглежда професионално, да е лесен за навигация и употреба. Преди завършване на програмирането се тестват всички страници на уеб сайта, връзките, анимациите и всички останали детайли. Тества се и функционалността на уеб сайта.

ВАЛИДИРАНЕ НА КОДА

Валидиране на кода

Проверява се дали създаденият уеб сайт отговаря на всички световни стандарти в тази област. Хората, които ще посетят Вашия уеб сайт, използват различни компютри, различни операционни системи и различни браузъри. Валидирането на кода е гаранция, че независимо с какъв браузър ще бъде разглеждан Вашият уеб сайт, той ще изглежда по един и същ начин.

SEO ОПТИМИЗАЦИЯ

SEO Оптимизация

Когато потърсите нещо с Google, получавате резултат от няколко хиляди страници. Но повечето потребители разглеждат само първите 2-3 страници. Целта на оптимизация e Вашият уеб сайт да се показва в първите 2-3 страници от резултати при търсене с Google. Това гарантира повече посещения на сайта и възможност да привлечете достатъчно клиенти, за да разраснете бизнеса си.

Вашият сайт задължително ще отговаря на основните правила за оптимизация. Той ще притежава сервилен XHTML-код, CSS класове за стилизиране на кода, мета тагове и описания, заглавия на страниците, добри вътрешни връзки между страниците на сайта, добри връзки с всички други ваши проекти, регистрация в най-големите световни интернет търсачки и регистрация в най-популярните български портали.

След приключване на всички гореописани етапи, уеб сайтът е напълно готов за използване.

НА КАКВО ДА ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ

Моето наблюдение през годините, от както се занимавам с изработка на уеб сайтове, е че хората, които за пръв път поръчват свой сайт са склонни да се фокусират прекомерно (и понякога почти изцяло) върху външния вид на сайта. Аз не казвам, че външния вид не е от значение, но много по-важно е уеб сайта да има висока ползваемост и да се класира напред от търсачките.

Когато планирате свой сайт обърнете внимание на следното:

1. Информация

Вашите посетители, преди да решат да купят даден продукт, ще искат да знаят повече за него. Кратко резюме за функциите на всеки един продукт е достатъчно за основната Ви страница, но ще имате повече клиенти, ако можете да даде линк към страница, която описва подробно характеристиките на всеки един от продуктите. Тази информация трябва да бъде написана по такъв начин, че да е разбираема за хората, които не са експерти във Вашата област.

2. Висококачествени снимки

Голям недостатък на онлайн медията е, че хората не могат да докоснат и да почувстват Вашите продукти. За да компенсирате това, Вие трябва да предложите висококачествени снимки на продуктите. Обикновено в основната страница се показва най-представителната снимка на продукта в малък размер, а в продуктовата страница се поставят няколко допълнителни снимки, които показват продукта под различни ъгли или различни детайли в близък план. Чрез близките планове ще дадете на потребителите чувството, че са "пипнали" продукта и ще ги накарате да се чувстват по-сигурни, че правят правилния избор.

3. Продуктова диференциация и сравнения

Когато имате множество продукти в една и съща категория, трябва да обясните разликите между продуктите, толкова ясно, че това да е очевидно за обикновения посетител. Клиентите Ви трябва да разберат защо трябва да купят определен продукт пред останалите. Постарайте се да посочите в сбит и недвусмислен начин основните разлики, по които продуктите се различават.

ОТ КАКВО НЕ СЕ НУЖДАЕТЕ

1.Форум

Форумът е място, където се обсъждат теми и дори в последно време замира и тази му функция, тъй като бива изместен от социалните мрежи. По статистически данни 95% от форумите в уеб сайтове остават празни.

Макар и празен, форумът има нужда от активна администраторска поддръжка /поне за да се чисти от спам/, което изисква време или допълнителни разходи.

2. Регистрация на посетителите.

Това е най-сигурния начин да прогоните потенциалните си посетители. Почти всеки ден в медиите излиза информация за кражби на данни през Интернет. Не е чудно, че хората избягват да се регистрират и да дават свои данни. А и повечето хора са наясно какво е да получаваш спам и затова не искат да посочват своя имейл.

3. Празни страници

Натискате бутон от менюто, но се отваря страница със съобщение "Страницата е в процес на разработка". Това означава, че някой не си е свършил работа - обикновено това обаче не е разработчикът, а клиентът, който не е подал съдържанието на страницата. Ако не се чувствате готови с някоя страница, просто я махнете. Сайтът може да бъде качен онлайн и без нея. В противен случай сайтът ще остави потребителите с впечатлението, че не довършвате започнатата работа и поетите ангажименти.